woensdag 2 juli 2008

van het kastje naar de muur.......

Ben nu een week verder en nog weinig wijzer omtrent de verrichtingen van de SCICAE. Alle zeilen zijn bijgezet om de juiste mensen te pakken te krijgen, maar het is hiervandaan wel heel erg moeilijk en omslachtig de juiste mensen te vinden. De verzekering wacht op een reparatiebegroting. Als zij toestemming geven dan kan ik toestemming geven. Om de begroting heb ik drie keer reeds gevraagd, twee keer per mail en 1 keer telefonisch. De verantwoordelijke electraman was op pad en dus bij de telefoniste het telefoonnummer van de buurman achtergelaten als ze aan de gang willen. De burgemeester gevraagd om enizgszins de controle erop te houden.
We gaan er volgende week heen voor onze vakantie en het zou dan toch wel heel prettig zijn als de meter er weer hangt en er electra is, zodat we aan de slag kunnen. Maar nee, zo kreeg ik vandaag per mail en op mijn verzoek gelukkig in het Engels. Ze beginnen niets zonder mijn acceptatie en zeker niet voor mijn vakantie. Er zijn 'heavy repairs' te verwachten en er wordt zonder blikken of blozen gezegd dat er geen electra is als we in ons huis komen. Hoe maak je nu duidelijk dat de meter geen verzekeringskwestie is, dat dit eigendom is van de maatschappij en eigenlijk direct vervangen moet worden. Het aanbrengen van een stoppenkast en ook het trekken van leidingen is achter de meter en dat mag je voor zover ons bekend zelf doen. (boek Hein Verdam 'Huis opknappen in Frankrijk')
Als we er nu gewoon gewoond hadden, zouden we dan ook twee weken zonder stroom zitten? Lijkt mij niet! Dan komt er toch in ieder geval een noodvoorziening. Grrrr, ik word letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd .............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten