donderdag 3 juli 2008

hoe overleef ik in Fr zonder........... stroom (1)



Gaan we nog wel of gaan we niet weg. Want hoe overleef je zonder stroom?

Een handboek van Francine Oomen over dit onderwerp is nog niet geschreven. Daarom heb ik eerst even op de site van SCICAE rondgesnuffeld. Bij het hoofdstuk 'que faire en cas de panne' vond ik een telefoonnummer. Die heb ik reeds gebeld en dat heeft nog weinig opgeleverd.
Voor meer bruikbare tips heb ik even op de site van Koers op Frankrijk gekeken. Daar was het probleem na een romantisch 'bijelkaarkruipenomwarteblijven' snel opgelost door alleen het hendeltje op de disjoncteur van 0 naar 1 te halen. Helaas zelfs dat lukt bij ons ook niet meer, want 'they exploded and melt down' volgens het laatste mailtje.
Tja, hoe nu verder. In de 2e WO ging men fietsen om stroom op te wekken, je spierkracht gebruiken als energiebron. Niet heel erg geschikt voor mij, maar het is aardig om te zien hoe dit idee op http://www.new-energy.tv/categorie.php/8/33/je_lichaam_als_energiecentrale.html?trailer=33 verder is uitgewerkt.

1 opmerking:

  1. net ingepakt! een ouderwets wasbordje en handzeep voor de kleine wasjes...

    BeantwoordenVerwijderen