dinsdag 11 maart 2008

ALLESBRANDER

Mijn vader heeft afstand gedaan van zijn oude pelgrim allesbrander uit 1959. Ik herinner me deze kachel nog waar mijn moeder vroeger op kookte en waarmee het huisje werd verwarmd. Minstens 40 jaar heeft ie onder in hun kelder gestaan en ik hoop dat het onze slaapkamer straks mag verwarmen...........

In ons huis kan alleen op hout worden gestookt. Op zich is dat voldoende want we zullen er geen lange winters gaan doorbrengen. En anders trekken we een extra trui aan, leggen we nog een dikke deken erbij op het bed en vilten we van de zomer met zijn allen een warm wollen tapijtje.....

In het huis bevinden zich overigens al twee houtkachels, een echte Godin en een ander merk. Het hout kost hier ong E 25,00 per kuub en daar kun je lang mee doen. We zitten er straks warmpjes bij. Ik verheug me nu al op het knapperige vuurtje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten