vrijdag 1 augustus 2008

alarm

Pas na zo'n heftige gebeurtenis besef je dat het nog veel erger had kunnen zijn. Behalve een flinke emotionele dreun op dat moment mankeerde ik gelukkig niets. Toch heb ik me afgevraagd of ik wel juist heb gehandeld. Als de buurman niet thuis was geweest, wie had ik dan moeten bellen.

Om nooit meer te vergeten: 112 is overal in Europa het alarmnummer. Vervolgens is in Frankrijk 17-politie en 18-brandweer. En de brandweer zo heb ik me laten vertellen is ook degene die een hoogzwangere naar het ziekenhuis brengt als ze moet bevallen.....

Ik had het geluk dat mijn ongeluk bijna voor de deur van de brandweerman plaatsvond. Vandaar dat Olivier daar stopte, vandaar zijn snelle blusoptreden. Dit bordje hangt bij zijn voordeur. We wilden zijn brandblusser vergoeden, maar daar wilde hij niets van weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten