donderdag 10 januari 2013

Galette de Rois

3 Koningen, een feest dat ik als kind herinner dat je als je de boon in je plak cake aantrof dat je dan een dag lang gekroond werd tot de koningin en kon beslissen welke spelletjes er werden gespeeld. Ik heb nog een poging gedaan om ook hier bij mij thuis de traditie voort te zetten, maar echt een groot feest is het niet meer geworden. Dit jaar heeft een van mijn dochters een cake gebakken en zij mocht beslissen wat er werd gegeten die avond.



In Frankrijk lagen de schappen vol met de 3 Koningen Koek. De rauwe boon schijnt vervangen te zijn door mooie porceleinen figuurtjes die je kunt verzamelen. Wat heb ik er spijt van dat ik er niet een heb meegenomen als ik dit recept lees. Volgende keer laat ik ze niet meer liggen en dan kan ik vertellen wat er in mee gebakken is..

1 opmerking: