vrijdag 6 januari 2012

lekker bezig

Zo'n weekje samen weg kan ik iedereen aanraden. Alle tijd voor elkaar en de tijd voor onszelf. Omdat we beiden meer doeners zijn dan nietsnutten, hebben we deze tijd ook heerlijk gebruikt om ieder op een eigen manier te 'knutselen' zonder afgeleid te worden door kindertjes en computers. Terwijl de kachel knetterde,  de regen tegen de ramen spatte en er een muziekje aanstond waren we lekker bezig!


H. had twee bouwpakketten voor de raamkozijntjes in de slaapkamers boven meegenomen, op maat gemaakt door de firma Zuiderveld uit Drenthe. En zonder bouwtekening was het toch nog wel even puzzelen wat waar moest komen. Uiteindelijk lukte het en nu zijn ook de twee slaapkamers voorzien van een heus raam, zodat de wind geen vrij spel meer heeft.


Zelf had ik voor de verandering eens niet mijn viltspullen bij me, maar wel een naaimachine. Ik wilde namelijk voor de verzamelde noten zakjes maken om straks weer weg te geven. Hoewel ik in het verleden veel zelf heb gemaakt, moest ik er toch weer even in komen. Na een paar keer lostornen en drie proefzakjes later had ik het juiste modelletje. De tekst is op een hele natuurlijke manier erop geprint en gekleurd met een verfbad van ligusterbessen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten